6. klašu skolēni programmā "Latvijas skolas soma" iepazīst mūsu tautas vēsturi un folkloru Latvijas Nacionālajā vēstures muzejā un Krišjāņa Barona muzejā.

“Skolas somas” ietvaros, 9.klases skolēniem bija iespēja apmeklēt, iepazīt un izpētīt unikālo 19. gadsimta arhitektūras pieminekli -LNOB. Skolēniem bija iespēja doties aizkulisēs, kā arī uzzināt, kā top operas un baleta izrādes. Skolēniem bija izdevība uzkāpt gan uz Lielās zāles, gan Jaunās zāles skatuves, kā arī gūt ieskatu sarežģīto mehānismu un tehnoloģiju izmantošanā izrāžu laikā. Ekskursija sasaucās ar 9.klases tematu mūzikā “Opera 19.gs”.

Kultūras dienasgrāmata

pdf

6. un 7. klašu skolēni iepazīst Barikāžu laiku, klausoties tā laika jaunieša stāstu un aplūkojot vēstures liecības.
Latvijas skolas soma un Āra dzīves apmācību centrs Pelēkais vilks

Programmas „Latvijas skolas soma” ietvaros Lāčplēša dienu ieskandina seno cīņu un folkloras kopa "Vilkači".

Programmas „Latvijas skolas soma” ietvaros Mārtiņdienā svētku nedēļu ieskandina un par mūsu vērtībām domāt 4. - 6. klases rosina Arta un Mikus Abariniņi koncertlekcijā "Es mīlu Tevi, Latvija".

Programmas „Latvijas skolas soma” ietvaros
3. klašu skolēni noskatījās Latvijas Leļļu teātra izrādi ”Divas Lotiņas”

Fragmenti no bērnu atziņām:

  • Mani mīļākie tēli ir Lote un Luīze, jo viņas bija ļoti asprātīgas. Man šķiet, ka lugas pamatdoma – cilvēkiem nevajadzētu šķirties un sadalīt bērnus, jo agri vai vēlu bērni uzzinās un sapratīs, ko vecāki no viņiem noslēpa.
  • Man visvairāk patika Lote, jo viņa bija smieklīga; tāpat kā visi pārējie tēli. Meitene bija drosmīga un zināja, ko darīt situācijās, kuras nav patīkamas.  No šīs lugas var mācīties  to, ka  mīlestība neapstāsies.  Nevar padoties nevienā brīdī.
  • Pirmkārt -vecākiem jāprot izlīgt mieru; otrkārt – ja ģimenē bērni ir sadalīti, viņi tomēr ir vienas ģimenes locekļi.
  • Izrādē man visvairāk patika tēta mājkalpotāja, jo viņa bija ļoti smieklīga un jocīga. Izrāde māca, ka cilvēkus nevajag izmantot!
  • Izrādē man patika mamma, jo viņa ir kā manējā mammīte! Ja vecāki izšķiras, tas nenozīmē, ka viņi aizmirst viens otru.
  • Mans mīļākais tēls izrādē bija Luīzes auklīte, jo viņa bija jautra un smieklīga, un ļoti uztraucās, ja kāds saslima. Ja vecāki izšķiras, nevajag sadalīt bērnus, bet vienoties, ka bērni vienādi pavada laiku ar abiem vecākiem.
  • Man vislabāk patika aktieris Valdis Vanags, jo viņš bija smieklīgs. No šis lugas var mācīties to, ka, ja vecāki izšķiras, tad tētim nevajag aprecēt tādu jaunu sievu, kurai nepatīk viņa bērns, bet viņa izmanto precēšanos tikai priekš naudas un slavas.
  • Man šajā lugā patika, kā aktieriem mainījās balsis, kad viņi attēloja dažādus tēlus!
  • Man patika tētis, jo viņš bija smieklīgs un gudrs. Man patika šī izrāde, jo šeit var mācīties, ka nekad nevajag sapņiem atmest ar roku.
  • Sastrīdoties nevajag uzreiz šķirties; un, ja tu vēlreiz precies, tad tas nenozīmē, ka jaunā sieva būs tikpat jauka kā iepriekšējā!
  • Nekad nevar zināt, kas notiks, bet vajag būt gatavam, ka var tā notikt, ka vecāki izšķiras. Bet reizēm tas nemaz nenozīmē, ka viņi nemīl viens otru.

7. klase skolēnu iespaidi par koncertlekciju “Atmodas dziesmas” programmas „Latvijas skolas soma” ietvaros

Gaisma, kas tikko apspīd Latvijas namu jumtus, kas izdaiļo solistu skanējumu un uzvirmo gleznās, nav satopama nekur citur kā vienīgi šeit, manā dzimtenē, Latvijā. Es lepojos ar šo mazo, bet spilgto gaismu, kas paver skatu ārpus robežām un ļauj izskanēt Latvijas vārdam visā pasaulē. Gaisma – tie ir cilvēki, kuri darbojas, rada un nes savu devumu citiem.

Dzīvot brīvā Latvijā:

  • Man tas nozīmē dzīvot bez nekādām bažām par nosodījumu vai kaunu, domājot par Latviju.
  • Es esmu ļoti pateicīga, ka mums ir tāda iespēja, un es nevarētu iedomāties, cik grūti bija tajos laikos, taču ir interesanti skatīties, kā bija.
  • Man tas nozīmē, ka es brīvi varu izteikt savas domas, neuztraukties par to, kas man patīk, jo tas nav aizliegts.
  • Manuprāt, tas ir ļoti liels dārgums, ka mums ir iespēja dzīvot brīvā Latvijā, un lokācija arī ir perfekta.
  • Es nezinu, kā dzīvot savādāk, bet, klausoties vecvecāku stāstus, es varu darīt tik daudz ikdienišķu lietu, piemēram, klausīties latviešu mūziku, likt ziedus pie Brīvības pieminekļa, atzīmēt latviešu svētkus, nespēju iedomāties, kāda būtu mana dzīve bez šīm lietām.
  • Brīvība ir relatīvs jēdziens, un vienmēr ir kaut kas, kas mūs neskar, bet ir lietas, kas vēl joprojām diktē nosacījumus. Pirms atmodas Latvija un visa Baltija līdzinājās mājai, kurā nav ļauts ne tā runāt vai staigāt. Ko tādu paciest ir ļoti grūti.
  • Man, dzīvot brīvā Latvijā, nozīmē redzēt tās skaisto dabu, piedalīties Dziesmu svētkos, un lasīt grāmatas, un klausīties dziesmas, kuras vēlos.

Latvija, lai mūžam apspīdēta kā zvaigznes debesīs, saules apstarota un sildīta, mūsu siržu mīlēta un mūsu roku, mūsu visu spēku un zināšanu celta!

Paldies par dalību ekoskolas projektā!

Projekts "Latvijas skolas soma"

Akustiskā, elektriskā, basa ģitāra, efektu pedāļi, skaņas ierakstīšana cilpā, džeza improvizācija, roks, iespēja uzspēlēt kopā ar Jāni Bērziņu…

Programmā “Latvijas skolas soma” 10. klases  iepazīst ģitāru daudzveidīgo skanējumu.

Karjeras izglītība

Pedagogi karjeras konsultanti 2020./2021.m.g.

7. – 12. klasēs Sanita Dīriņa

Karjeras izglītības programma

Karjeras izglītība